perjantai 3. toukokuuta 2013

Sulle ja mulle

Ke-vät. Taisin julistaa sen alkaneeksi jo viime viikolla, mutta toisto ei haittaa. Kevät. Ilmojen lämmettyä olen siirtynyt ryystämään alkoholia ulkoilmaan. Vappupäivänä join skumppaa takapihalla aurinkotuolissa makoillen ja varpaat paljaana. Tänään join kaljaa etupihalla retkituolissa ihan vähän palellen. Itse asiassa korkkasin ulkojuomakauden jo muutama viikko sitten, kun hörpin punaviiniä seisaallani kotikadun varressa. Variaatiomahdollisuuksia on siis useita.


Perjantaitissuttelun lisäksi iloa iltaan tuo uusi potkulauta. Ostin sen kääpiölle, mutta varmistin, että painoraja sallisi isompienkin tyttöjen kruisailun. Savulohipasta siirtyi suuhun keskimääräistä nopeammin kun tiesin, että ruoan jälkeen päästään testaamaan tuoretta ostosta. Ja ihan mahtavaahan se oli. Nyt pohdin, miten saisin esikoisen valitsemaan puistomatkoille ajopeliksi polkupyörän, jotta pääsisin omimaan laudan itselleni.


Potkulautahankintaa suunnitellessamme jouduimme jälleen toteamaan, että tarvitsemme kaikkea kaksi. Minä tarvitsen. Mies tarvitsee. Ja ehkä myös lapset tarvitsevat. Minä tarvitsen lapsille kaikkea kaksi, jotta minun ei tarvitse kestää loputonta kiljumista. Jotta minun ei tarvitse kuunnella jatkuvaa millononmunvuoro jankkaamista ja ratkoa loputtomia kumäenkoskaansaatota riitoja. Kakkoselle nettikirpparilta hankittu Puky oli siis jokaisen kympin arvoinen. Tai ehkä tässä tapauksessa olisikin pitänyt ostaa kolme.

6 kommenttia:

  1. Tää on ongelmallista. Mä en periaatteessa halua hankkia kaikkia vempeleitä kolmea kappaletta, mutta se jankkaaminen, kiljuminen ja väkivalta on _niin_ raivostuttavaa, että tiukkaa tekee pysyä periaatteessa.

    VastaaPoista
  2. Mä *just* etsin nettikirppareilta Pukya, joka on synttäritoiveena esikoisella... Sä olet tainnut löytää viimeisen ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kuule mulla meni vappuaattona ohi Huutonetin Puky kun simahdin sänkyyn liian aikaisin. Vitutti aivan sietämättömästi.-Ja sitten (tähän väliin sellaista taivaallista urkumusiikkia) löysin vappupäivänä Torista toisen samanlaisen. Ja vielä käyttämättömän! Se tunne. Ei ole kovinkaan montaa parempaa.

      Onnea metsästykseen!

      Poista
  3. Jostakin syystä päässäni alkoi soida King of the Hillin tunnari (siinä tyypit juo olutta kadunvarrella)!
    Meillei kyllä toimi tuo kaikkea kaksi, kiikuista oikean puoleinen on jo ikätoverin kanssa ikuisuustaistelu, eli... Aina on kaikki väärin, siitä lähdetään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Me itse asiassa usein päivystetään naapureiden kanssa siinä kotikadun varressa. :D

      Ja kyllä niistä samanlaisistakin kamoista joku eroavaisuus saadaan löytymään, kun on hyvä riidanhaastofiilis päällä.

      Poista